墨问非名

美漫汉化,汉化辅助软件开发

【不义联盟2】【汤姆·泰勒对于傀儡结局的感想】

Whose side did you pick?
你选择了哪一边?

I chose Superman’s side! I was surprised.
我选择了超人那边!我当时也挺惊讶的。

Why Superman?
为什么选超人?

I don’t know! I got there, and I was like, “Ah… I’m surprised I did that.” It might be because when I read the script, I remembered Batman’s story better or something. I dunno. Maybe I was just hoping it would end nice, and it would end lovely with him skipping off with Batman into a rainbow.

我不知道!我打到那里,然后我就在想,“啊……我居然这么做了耶。”有可能是因为我在读剧本的时候,我记得蝙蝠侠的故事是更好的来着。我也不知道。也许我只是希望这个结局会很美好,比如说很可爱地结束在他和蝙蝠侠一起偷(私)溜(奔)到彩虹桥。

He kind of skips off with Batman – just not into a rainbow.
他确实和蝙蝠侠一起偷溜了——只不过没有去彩虹桥。

Yeah, not into a rainbow. With a mind-controlling device.
对呀,没有进入彩虹。而是用脑控装置。

Are you already thinking about years from now – assuming there’s an Injustice 3 and you’re writing what happens between 2 and 3 – are you thinking about which continuity counts? We’ve got these two different endings…
你是不是已经在想几年后的事情了——假设有不义联盟3,然后你在写2到3之间发生的事情——你是不是在考虑哪个结局算数?我们有这两个不同的结局……

It’s ridiculous I’m thinking about it already, but yeah – I am.
我已经在想这个是不是很荒唐,但是确实——我有在想。

Can you clue us in?
那么你能告诉我们吗?

No. [Laughs] Not yet.
不。[微笑]还不能。

You know, they could go all out with Multiverse, and maybe they both count.
你知道吧,他们可以架设在多元宇宙中,或许两个结局都可以算数。

They could! And that would be awesome! And then I could tell two stories concurrently. It would be probably one one week and the other the next. And my brain explodes!
的确可以!那样的话再好不过!然后我就可以同时讲述两个故事。估计可以是一周讲一个故事,下一周讲另一个故事。接着我的脑子就爆炸了!

You’ve got twice as much writing to do.
那么你就要写两倍的量了。

Forget I said that!
赶紧忘掉我刚才说的!


评论(3)
热度(97)

© 墨问非名 | Powered by LOFTER